Trening Grupowy

El Toro Fitness Instytut

Ze szczególną dbałością przygotowaliśmy ofertę dla Kobiet. W Gym el Toro Panie mają zapewniony pełen wachlarz różnorodnych zajęć grupowych i indywidualnych. Od nowatorskich zajęć na trampolinach Fit and Jump, które łączą świetną zabawę z wielostawowym treningiem poprzez trening funkcjonalny z wykorzystaniem TRX-ów, aż po wyciszające zajęcia typu pilates, czy jogi.

kliknij_2.png

W naszej ofercie znajdą Państwo szereg rozmaitych zajęć fitness, które dzielimy na:

Ćwiczenia krążeniowo-oddechowe mające na celu poprawę wydolności przy pracy serca i naczyń krwionośnych oraz układu oddechowego (wentylacji płuc, pracy mięśni oddechowych, zwiększenie zapotrzebowania w tlen mięśni).

Wyżej wymienione czynniki znajdą Państwo na zajęciach w Gym El Toro takich jak:

  1. TORO JUMP
  2. EWA CHODAKOWSKA TOTAL FITNESS

W obu treningach stosowany jest mieszany impact tzw. Hi-Lo (wysoko-nisko).

Połączenie treningu Cardio ze wzmacniającym idealnie koreluje pracę serca, płuc i mięśni, dając nam nie tylko poprawę wydolności, ale i wytrzymałości ścięgien, kości i tonusu mięśniowego.

Ćwiczenia wzmacniające aparat ruchowy (toning), które są ukierunkowane na wzrost siły, wytrzymałości mięśni oraz na zaangażowanie wszystkich części organizmu. Zajęcia takie w większej mierze odbywają się w pozycjach wysokich i niskich w celu wzmocnienia zarówno dolnych jak i górnych partii ciała.

Na takich zajęciach poprawiamy wytrzymałość mięśni poprzez zwiększenie intensywności w postaci, np. dodanie ilości powtórzeń, serii, przyrządów. Do takich zajęć zaliczamy:

 

  1. BPU- brzuch, pośladki, uda. Forma zajęć nie należąca do trudnych, gdyż nie ma choreografii, ma na celu wzmacniać i kształtować partie ciała na których odkłada się tkanka tłuszczowa u kobiet. Zwraca się uwagę na poprawną technikę wykonywania ćwiczeń w pozycjach stojących, klęczących i leżących , aby uzyskać płaski brzuch, zgrabne pośladki i uda.

  2. BIKINI SHAPE – Program ćwiczeń ze sztangą. Jego zadaniem jest poprawa ogólnej wydolności organizmu, wzrost wytrzymałości i siły mięśni bez widocznego wzrostu ich obwodów. Utrata podskórnej tkanki tłuszczowej podkreśla zarys mięśni. Określona dla potrzeb lekcji liczba powtórzeń, zakresu ruchu i intensywności. Do ćwiczeń wykorzystywana jest sztanga o zróżnicowanym ciężarze w zależności od wzmacnianej grupy mięśniowej. Połączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym oraz charakter pracy aerobowej i anaerobowej daje najkorzystniejsze efekty wzmacniania organizmu.

  3. BRAZYLIJSKI POŚLADEK- Trening polegający na modelowaniu oraz wzmacnianiu wszystkich grup mięśniowych ze szczególnym naciskiem na mięśnie pośladków. Tempo sprzyja koncentracji na technice wykonywanych ćwiczeń. W czasie zajęć mogą być użyte różne przybory (sztangi, kettle, hantle, stepy).
  4. PŁASKI BRZUCH – zajęcia ukierunkowane na wzmacnianie mm.brzucha. Pracują wszystkie mm.brzucha: ( prosty, skośne, poprzeczny, zębate). Trening kształtujący wytrzymałość siłową, wzmacniający układ mięśniowy, pozwalający modelować sylwetkę. Po za ćwiczeniami głównymi –brzuch również pracują inne partie mięsni np. grzbiet, uda, pośladki w przerwach pomiędzy ćwiczeniami na brzuch. Tempo dopasowane do grupy ćwiczebnej, dla wszystkich osób. Zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących. Choreografia ograniczona. Na moich zajęciach w śr w ogóle jej nie ma.

 

Ćwiczenia mieszane: wytrzymałościowo-siłowe są realizowane poprzez połączenie dwóch aspektów. Wytrzymałość realizowana jest poprzez albo choreografię lub podskoki, skipy–bieg, wyskoki oraz siła wykonywana w pozycjach wysokich jak i niskich. Poziom intensywności utrzymuje się na wysokim, a następnie w elementach wzmacniających nieznacznie obniża się. Do takiej formy zajęć zaliczamy:

 

  1. TRENING OBWODOWY jest to trening dynamiczny, oporowy, wytrzymałościowy łączący ćwiczenia cardio ze wzmacniającymi, do których można użyć przybory. Obwód ćwiczebny składa się z kolejnych stacji ukierunkowanych na rozwój siły i sprawności procesów tlenowych i beztlenowych.
  2. TOTAL FITNESS – stosuje się naprzemienne tempo ćwiczeń o wysokiej i niskiej intensywności. Stosunek tempa wysokiego do niskiego może być 1:1, 1:2, 2:1.
  3. FIT BALL - to ćwiczenia rehabilitacyjne przy użyciu piłek dużych (55-85 cm) oraz małych do 25 cm. Szczególnie poprawiają równowagę, jak i wzmacniają mięśnie głębokie.
  4. BOSU – trening z użyciem przyrządu o wyglądzie dwustronnej pół piłki dużej. Doskonale koordynuje równowagę, wyrównuje napięcie mięśniowe oraz stabilizację tułowia.
  5. TORO JUMP – fitness na trampolinach, dzięki któremu spalamy mnóstwo zbędnych kalorii, skacząc i ćwicząc przy energetycznej muzyce. Podczas ćwiczeń angażujemy wszystkie mięśnie, dzięki czemu nasze ciało będzie jędrniejsze i smuklejsze. Zestaw prostych ćwiczeń wykonywanych intensywnie jest przeznaczony dla każdego bez względu na wiek, płeć i wagę.
  6. TBC (Total body conditioning) czyli modelowanie całego ciała. To zajęcia typu dwa w jednym, łączą ćwiczenia aerobowe (przyśpieszające oddech i puls) ze wzmacniającymi przy użyciu małych obciążeń. Dwie składowe TBC dają dwa rezultaty: wzmocnienie mięśni i ogólnej kondycji oraz utratę tkanki tłuszczowej i poprawę wydolności tlenowej. Są wykonywane do rytmicznej muzyki. Sekwencje ćwiczeń TBC wymyśla instruktor, który dba, by uruchomić zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Debiutant może zacząć trening bez ciężarków, a kiedy wzmocni formę, sięgnąć po hantle albo zwiększyć ich wagę.

Ćwiczenia rozciągające i uspokajające – Filozofia tych ćwiczeń zawiera wzmacniania, rozciąganie i relaksację. Część główna buduje się w sposób spokojny, skoncentrowany i opanowany, rozpoczyna się od łatwiejszych pozycji do trudniejszych wymagających koncentracji. Wolne, rytmiczne wykonywanie ruchów bez przerw o niskiej intensywności na stałym poziomie pozwalają na relaks. W metodzie tej łączą się ćwiczenia głębokich mięśni wraz z oddechem, a ich głównym celem jest rozwijanie silnych, elastycznych mięśni, a nie zwiększanie ich masy. Ćwiczenia rozciągające mają na celu zapobieganie przykurczom oraz zmniejszenie wystąpienia ryzyka kontuzji.

Do takiego rodzaju zajęć zaliczamy:

  1. JOGA łączy ciało i umysł, poprzez wyciszenie, równowagę i harmonię ruchów. Poszczególne asany z prawidłowym oddechem poprawiają postawę ciała oraz stabilizację.
  2. STRETCHING- Zestaw ćwiczeń rozciągających, relaksacyjnych i oddechowych odbywających się przy spokojnej muzyce. Która stanowi tło podczas zajęć. Systematycznie ćwiczenia zwiększają zakres w stawach, wzmacniają ścięgna, polepszają ukrwienie mięśni oraz rozciągają i rozluźniają je po każdym treningu.